2016/05/14

Japanska plugg

Det närmar sig slutet av terminen med mycket inlämningar och prov som ska in. Själv sitter jag och pluggar inför slutprovet i Japanska som jag har om drygt 2 veckor. Är extremt nervös över hur det kommer gå haha! Känner mig än lite osäker på vissa av de kanji som vi måste kunna då jag har tragiskt nog bara kommit ihåg hur de ser ut och inte deras betydelse eller hur man uttalar dem! *cry* så de det blir råplugg fram tills dess i både japanskan och sen i de andra skolämnena för att bli klar till sommaren!

Måste plugga drygt 145 kanji tills provet, men måste då även komma ihåg alla sätt man läser dem och sen skriva dem för hand. Hahah är körd när det kommer till att skriva för hand då jag skriver som en kratta!

Bästa sättet att plugga är väl så man kan mysa ner sig lite med både datorn, böcker och sen lite gott vid sidan av!
Dåligt ljus inne på rummet så blev mörk och gult under pluggandet :(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/