2016/04/23

Japan-Loppis (Japanese Flea Market) 2016



Igår var det Japan-Loppis igen efter ett långt uppehåll. Denna gången med nya arrangörer! Dock på samma ställe som alltid, Aggregat i Hallonbergen.

Japan-loppis har funnits i några år där man kan möta mycket nytt folk, även gamla kompisar som gillar asiatisk kultur, mesta dels Japansk. Under Japan-Loppisen så finns det ungefär mer än 10 säljare som säljer sina egna saker så som de antigen har gjort själva eller säljer vidare kläder de inte använder längre.


Loppisen hade öppet mellan 17.00 till 21.00 och det var bara två personer som väntade i kön då jag kom till Hallonbergen vid 2 tiden. Sen efter bara några timmar så började folkmassan komma! Vi fick veta att det var ungefär 850 besökare som kom igår! Helt sjukt!

Under loppisen fanns det även 2 shower som anordnades. Ena var en dansgrupp som dansade (dock hann jag inte se dem då jag var tvungen att gå och modellera för J-Fashion Sweden). Vi skulle visa upp våra kläder för publiken och vi fick även ha lite Q&A med publiken.


För er som vill veta med om J-Fashion Sweden finns det även lite mer info om dem på mitt inlägg från Hanami där jag skrev lite om vad J-Fashion Sweden står för och vad deras förening vill.

Kan även prata här igen om att ni får jätte gärna bli medlem på J-fashion Sweden då det är gratis att vara medlem men du kan få väldigt mycket information om japansk kultur och mode.
Länk: http://www.jfashionsweden.com


Vad jag köpte igår på Japan-Loppisen: 2 LizLisa klänningar och en solfjäder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/