2015/08/20

Taiko no Tatsujin - Taiko, master drummer

När jag var ute på upptäcktsfärd i Japan så trodde jag aldrig att jag skulle hamna inne på ett spelrum. I detta spelrum finns det olika kranmaskiner där man kan vinna priser allt från små/stora gosedjur ända upp till samlingsfigurer i originalförpackningar. På vissa ställen finns det även Purikura maskiner eller till och med andra spel så som dansmattor eller Taiko no Tatsujin.



Taiko no Tatsujin är nästan som Guitar Hero men du kör på de japanska trummorna Taiko. Du står vid en av Taiko trummorna där det finns två slagpinnar som du ska köra med. Du väljer låt med hjälp av pinnarna och du spelar så att när skärmen framför dig visar en liten röd cirkel så slår du rakt på trumman, om det är en blå på sidan av trumman. En stor röd med båda pinnarna. Det finns olika låtar och olika svårighetsgrader så om du är nybörjare så finns det något för dig.

Jag körde bland annat Kyary Pamyu Pamyu på en Taiko trumma och det var sjukt kul! Jag älskade att spela på dem men man fick väldigt snabbt mjölksyra i armarna då man spände dem hela tiden. xD Sen var jag lite för lång så jag var tvungen att stå med böjda knän eller bredbent.

Om du får chansen att åka till Japan och får syn på en Taiko trumma så måste du testa att spela! Du kommer inte ångra dig!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/