2015/08/13

My twin from Japan here in Sweden day 5 & 6

9/8
Näst sista dagen Mirai var här så orkade inte vi göra så mycket sightseeing så vi åkte till Skärholmen och shoppade lite samt tog en svensk fika! Det var lite trist att sitta där för man visste att dagen efter så skulle man behöva gå upp tidigt för att lämna henne på Arlanda då hon skulle vidare till sin pojkvän i Frankrike.

Min syster hade med sig räksmörgåsar från sitt jobb samt en svensk klassisk tårta, en prinsesstårta så Mirai skulle få testa lite svensk mat den sista dagen hon var i Sverige. 

10/8
Idag var det Mirais sista frukost i Sverige och det var ganska tråkigt att veta att om några timmar skulle hon och jag behöva skiljas. Vi satt en stund tyst men vi båda försökte hela tiden skämta bort och inte tänka på att hon skulle behöva åka snart.

Vi tog hennes resväskor ner till hallen och det var dags att gå men vi var för tidiga men det kändes bättre det än att behöva springa. Jag såg att bussen höll på att komma till busshållsplatsen men trodde verkligen att han skulle köra förbi men han såg att vi kom med två resväskor och skyndade oss till hållplatsen och han började sakta in och väntade på oss. Så snällt av honom!
När vi äntligen hade kommit upp till Arlanda checkade vi in så att hon var på plats på Arlanda och sedan tog vi en sista fika innan vi var tvungna att lämna alla väskor och gå åt ett vart sitt håll. Mirai skulle växla sina pengar till Euro€ men hon i Forex lät inte henne växla sina japanska yen till € då hon tyckte att det var bättre att Mirai växlade de i Paris. Detta ledde till när vi skulle checka in hennes stora resväska var att den gick på övervikt på cirka 7kg och han som satt där vid bagage incheckningen sa att hon skulle behöva betala, men jag sa då till honom att hon inte kan betala övervikten då de på Forex inte tillät henne växla pengarna till € då de ville att hon skulle växla på Paris flygplats istället. Han frågade även om kreditkort men då sa jag även att hon inte har ett så han tyckte mer synd om henne då Forex hade gjort fel så han lät henne gå förbi utan att behöva betala något av övervikten då han tänkte senare gå och prata med de på Forex och chefen om hur de ska göra med Forex om de inte kan ens betala turister till den valutan de frågar efter, speciellt om det kommer turister som har övervikt på sin väska....


Efter den snälla bagage mannen så var det dags att gå till incheckningen där Mirai skulle gå in till terminalen och vi sa hejdå. Jag blev faktiskt ganska ledsen av att se henne gå och jag blev tårögd av att se henne försvinna till andra sidan. När dörrarna stängdes till Terminalen så började mina tårar rinna ner för mina kinder fast jag inte ville att de skulle falla men kunde inte hindra mina tårar.

Saknar dig min Twin <3

未来、愛してる<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/