2015/08/13

Japanese snacks VS Swedish snacks

Som ni kanske vet så fick jag en hel del godis och snacks ifrån Japan då min twin var här. Jag har lagt upp 2 av 3 videon där jag testade det japanska godiset och lite chips. Jag hade tänkt att göra undertext och skrivit lite mer om sakerna men jag för trött och datorn orkade inte redigera videorna så det blev så som det blev! Förlåt till er som inte förstår svenska. Ni får titta på mina fula miner istället! Jag ser också allmänt trött ut i videorna då jag har sovit väldigt dåligt de senaste dagarna så blir inte förvånad om jag ser sur och jätte seg ut! Förlåt för det också ^^;;;


Jag är inte så jätte förtjust i godis och sötsaker då jag aldrig har varit en så stor fantast i det. Men det är alltid lika kul att testa nya saker och speciellt när man inte vet hur det kommer smaka!

Men kan säga min åsikt dår jag jämför godis och snacks ifrån Sverige och Japan. Japan har mer utbud på godis som kan se olika ut men mycket av sakerna kan smaka ganska mycket likadant eller att de påminner om något annat godis. Det tycker jag är lite ledsamt då jag vill att godiset ska smaka olika då de är olika namn och olika godisar!

Där emot i Sverige har vi motsatsen när det kommer till smaker och sånt. Vi har väldigt mycket olika smaker men det finns väl inte direkt ett stort utbud på varierande godis då det kanske inte finns tillräckligt många smaker. Eller jag vet inte, tror inte det i alla fall. Som jag skrev längre upp är jag inte den som äter så ofta sötsaker så jag har ingen direkt koll. Det jag vet är att Sverige är ungefär ett av de ända länderna i världen som har sura godisar så som "djungelvrål" som både salt och lakrits (Weird combo I know) men det är en av de godaste godisarna jag vet om jag måste välja något svenskt godis!

Jag hoppas ni gillar mina videon och förlåt igen att det inte finns någon engelsk text! Ska försöka börja göra mina videon på engelska då jag har många vänner från andra länder som inte förstår svenska!

P.S Jag har en tredje video då jag testar godiset men den videon vill tyvärr inte laddas upp så den får ni vänta på! Den kommer så fort jag får upp den! 


Part 1:

Part 2:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/