2015/08/21

Osaka's Sweets Paradise - All you can eat Dessert Buffet

Hur många av er älskar sötsaker så som olika bakelser, tårtor, mouse med mera? Jag är en sån som inte är så jätte förtjust MEN när jag får chansen att äta vad jag vill, hur mycket jag vill så tar jag chansen!
För ett år sen på min bästa väns födelsedag så var vi i Osaka och gick till den här buffén som heter Sweets Paradise. Min twin visade oss vägen och vi fick ett bord ganska bra placerad samt det var en vacker dekoration runt om kring.

På Sweets Paradise betalar du ungefär 100 kronor (1530 yen) för att äta vad du vill under 70-90 minuter. Hur fantastiskt låter inte det? Rena rama himmelriket med desserter. Under dessa 90 minuter kan du välja om du vill ha någon slags "förrätt" eller "lunch" innan all gott, eller bara gå all-in på desserterna. Du tar det du vill ha från det som står framme och det är bara att huga in.

Det som ungefär fanns att välja mellan på Sweets Paradise var:
  • Spagetti
  • Sallad
  • Kakigori (shaved ice ice-cream)
  • Tårtor
  • Bakelser
  • Choklad fontän med frukt och kakor
  • Kakor
  • Läsk/Vatten/Mjölk

Hur gott låter inte det här? 
Jag kommer verkligen åka tillbaka till Sweets Paradise i Osaka! Troligen på min egna födelsedag för att få överraskningar av de som jobbar där! Eller åker med andra kompisar när de fyller år! ;) Om jag har pojkvän/flickvän kommer jag vilja ha min dejt på Sweet Paradise! Hehe

För mer information kan ni alltid besöka deras hemsida, dock är menyerna på japanska. Men man kan alltid titta på de fina bilderna! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/