2016/06/23

Jdrama: 花ざかりの君たちへ イケメン♂パラダイス (Hana-Kimi)


Jag har nu sätt igen en av mina favorit dramor ifrån Japan: 花ざかりの君たちへ イケメン♂パラダイス eller Hana Kimi som många känner den Japanska draman som. 

Draman började att sändas på Japansk tv för exakt snart sex år sedan och  jag älskar den än, fast såg nog den första gången runt 2008 har jag för mig. 

Hana kimi handlar om den Japanska-amerikanska "kända löparen" Mizuki Ashiya (som spelas av Maki Horikita) som blir förflyttad från en skola i Kalifornien till Japan och inte till vilken skola som helst. Utan Osaka High School, som är en pojkskola! Mizuki måste från dag 1 försöka visa att hon är en kille för sina klasskompisar för att kunna ta sig närmare sin idol Izumi Sano (spelas av Shun Oguri), en höjdhoppare som antogs på Osaka High. 

Nu med även kort hår, tillplattat bröst och mörkare röst så blir Mizuki rumskompis med Izumi Sano.  Men såklart börjar det hända problem. Bland annat att Izumi får redan av misstag på att Mizuki är en tjej och blir kär i henne, men Mizuki vet inte om det. Samtidigt så blir det ännu komplicerad då deras klasskompis Shuichi Nakatsu (spelas av Toma Ikuta) börjar även få känslor för Mizuki men han vet inte om att Mizuki är inte en han utan en hon! Detta gör att han blir galen och tror att han är gay.



Mina tankar om serien är att jag blir alltid lika glad av att se serien då den har komedi och humor i sig samtidigt som de försöker vara lite mer seriösa i vissa delar. Även än idag så gillar jag Hana Kimi och hur karaktärerna spelas. Kan dock berätta att det är lite förvånad att Osaka High School är en pojkskola men sen är det en skola för tjejer bara en bit bort men det får man aldrig se och sen har jag alltid undrat varför är det gigantiska grindar runt skolan om det är även så att tjejerna kommer in dit fast det är en killskola? xD Jag vet jag tänker för mycket men har alltid undrat det!
Sen finns även Hana Kimi som manga och även minst 3 dramor till men från andra länder!





    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    ありがとう〜♪ (=^0^=)/