2016/01/05

Japanese course Done!

Idag fick jag äntligen beskedet att jag ett lycklig besked ifrån skolan!

Jag har nu läst Japanska på distans nu under terminen då jag kunde inte läsa språket på min skola då vi inte har mer än Engelska, Svenska och Rumänska (som jag vet i alla fall). Så jag har fått söka till en annan skola som hade Japanska på kvällarna så jag kunde vara med på lektionerna i skolan utan att behöva gå bort och missa något av det som sägs för att gå till Japanskan. Sen var det så att jag var tvungen att gå grundkursen på Japanska för att jag inte har något betyg i språket sen tidigare från typ klasser eller JLPT.

Men jag är nöjd att jag började med grunderna igen då det var mycket jag hade glömt bort och att jag kam hjälpa mina vänner som inte har pluggat japanska innan med att sitta med dem med mina läxor då de kan lära sig samtidigt som mig. :) Så efter allt slit i både skolan och japanskan. Med mycket plugg på att memorisera över 500 ord + olika böjningar samt andra meningar, både hiragana och katakana samt ungefär 60 stycken kanji! Efter allt slit fick jag tillslut mitt betyg!!

Jag klarade mig under första kursen och får fortsätta till nästa!

Börjar nya japanska kursen om drygt 2 veckor och känner redan nervositeten stiga då mina betyg hinner komma fram så jag kan registrera mig! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/