2013/08/06

Oshare Kei

Oshare kei är en av de genre som tillhör Visual kei på ett sätt, men samtidigt inte. I Oshare kei så är musiken allt mer poppigare och färgglad mot vad Visuel kei artiser är. 
Inom Visual Kei'n så var det mer att man skulle stick ut med hår och sminket. Musiken var som vanlig rock fast man stack ut lite mera i sina uppträdanden.
Många tror att all Jrock är Visual Kei men så är det inte. Det finns som sagt Oshare Kei och sedan finns det Angura Kei som kommer ett inlägg om senare.
Oshare Kei menas mer "den modemedvetna" och har därför alltid lite snyggare kläder när de står på scen. 
Om jag måste sätta in Yohio i detta sammanhang också för er som säger att Yohio är Visual Kei artist så skulle jag nog säga att han är mer en Oshare Kei artist (men min egna åsikt är han bara en svensk rockartist)

Det finns många fans till det japanska bandet An Cafe har jag märkt. Många har jag märkt kallar de Visual Kei band, men så det inte! De är egentligen ett Oshare Kei band.

An Cafe är ett Oshare Kei band med tanke på att jag har varit ett extremt stort fan av dem själv! Dock var jag mer ett fan av dem då deras gamla gitarrisk Bou var med (dock slutade han 2006) Sedan såg jag "det nya An Cafe" 19 April 2009 och jag älskade dem då! Men inget mer om det, längre ner på detta inlägg kommer jag länka in några Oshare Kei band som ni kan lyssna på!  



An Cafe - Escapism (med ex member Bou)

An Cafe - Natsu Koi Natsu Game (With Yuuki & Takuya)

Ayabie - Kimi no koe to yakusoku

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/