2015/08/21

Trip to Shinsaibashi Shopping Area

En av mina favorit ställen att vara i Osaka är Shinsaibashi Shopping Mall. Shinsaibashi ligger ganska centralt och är som en gata och ett varuhus som du bara kan gå in i då de har öppnat de stora dörrarna. Shinsaibashi har lite allt möjligt men mycket av de affärer som finns lite till alla olika stilar och intressen. 

Du kan hitta allt från olika prisklasser och för tex Lolita, Visual Kei, Street Fashion med mera. Det finns även kaféer, restauranger och andra affärer.

En av mina favorit affärer finns där, Sanrio. Många av mina vänner vet är jag en stor fantast av Sanrios karaktärer. Några av mina favorit karaktärer ifrån Sanrio är bland annat:

  • Hello Kitty
  • My Melody
  • Little Twins Stars 
  • Gudetama

Så fort jag får chansen att se en Sanrio Shop så måste jag gå in dit. Det är bland annat därför min Twin skickar väldigt mycket Sanrio saker åt mig då jag fyller år, julklapp eller när hon var här nu för snart två veckor sen. (Tack för alla underbara söta saker från Sanrio Mirai <3).

Du kommer inte missa Shinsaibashi så lätt om du bara läser rätt anvisningar på tågstationerna eller frågar efter vägen.



















Ta chansen att åk till Shinsaibashi shopping area om du är i Osaka och vill shoppa! Vi åt även på en av restaurangen där i när heten som hette Kushikatsu Daruma

Enjoy your trip to Osaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/