2015/07/09

Coutdown of Happiness

Idag har det varit en suverän dag fast det har regnat i Stockholm ungefär hela dagen.

Har fått veta under förmiddagen att jag har blivit intagen till Japanska klasser så jag är väldigt glad över det. Börjar tappa japanskan när jag är här i Sverige då det är så få människor som talar det så jag får aldrig användning av det. Där emot när jag var i Japan så fick jag ständigt användning av språket och förstod vad alla sa (då jag lyssnade) och det underlättade mycket av de vardagliga situationerna som jag hamnade i, t.ex. fråga efter vägen eller nått sånt. 

Sen senare så pluggade jag lite körteori då jag försöker ta körkortet nu till sommaren/hösten så jag har pluggat ganska mycket. Där emot är det teoriproven på datorn jag avsyr då jag vet svaren men trycker i alla fall fel!!!! Men idag klarade jag 2 av 10 teoriprov så förhoppningsvis klarar jag alla så jag kan sen göra riktiga provet! :)

Inte nog med allt det är fin fina som har hänt så har jag fått två paket den här veckan från Japan. Ena paketet innehåll två klänningar och ett halsband från det japanska Gyaru märket LizLisa. Är sjukt nöjd med klänningarna och kommer förhoppningsvis införskaffa fler senare!
I det andra paketet som jag fick papper idag om är det från Lolita märket BodyLine. Där jag har beställt två par skor (ett par är till en kompis) och sen en kjol till mig själv. Hoppas bara att de passar mig!!! Dock det dåliga var att jag fick nu tull på 275kr ;______; Aja får lida lite nu under sommaren.

Om 27 dagar (5/8) kommer min älskade tvilling till Sverige och umgås med mig i 4 dagar innan hon åker ner till Frankrike till sin pojkvän. Vi har planerat lite vad vi ska göra och där med kommer det komma även presenter, överraskningar och lite annat under de dagar hon är här! Längtar extremt mycket efter henne då det är snart ett år sen vi sågs sist!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/