2015/03/19

Kpop Dance practice (first try)

Den här veckan har jag och en av de andra medlemmarna i SarangHae Sakura börjat träna på låten "wiggle wiggle" av tjejbandet Hello Venus

Vi började i tisdags under den ynka lilla timmen vi hade på oss att träna på 2 låtar. Vi körde den gemensamma dansen som vi alla i gruppen kör söm uppvärmning och sen började vårt lilla duo projektet. Vi övade och övade och övade. Vi försökte slå ihop våra klocka huvuden för att memorisera dansen efter bara en halvtimme.

I huvuddrag så kom vi ihåg stegen men jag som har lite svårigheter att komma ihåg glömde bland annat några steg och där med började titta på min danspartner då hon är jätte duktig! Vi gjorde en övningsvideo för att visa oss själva hur mycket vi kom ihåg och jag är väl ganska nöjd med det jag kom ihåg på bara så kort tid!
Både jag och min danspartner la upp videon, dock inte än på youtube utan på våra VideoFy.me. Titta gärna på den videon och följ vårt och vår dansgrupps fina utveckling på YouTube

Jag länkar både videon på VideoFy och vår icke aktiva youtube ännu så ni kan lägga till er på premenurera för att få vara med och se våra aldra första videon och resa! 




SarangHae Sakuras YouTube kanal som är ej ännu fixad osv: https://www.youtube.com/channel/UC568fCQWpHH64pwXjqxNG8g/about

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ありがとう〜♪ (=^0^=)/